13 de maig del 2013

Escola de mares i pares

niño y padre leyendo
El divendres 17 tenim dues cites amb l'escola de mares i pares: De primària a secundària, caminant cap a l'adolescència, a les 15h, oferit a les famílies de 6é, i Foment de la lectura, a les 17h.

Foment de la lectura. El suport a la lectura des de la família i la millora de l'aprenentatge (taller en dues sessions)
Divendres 17 de maig, a les 17h a l'aula d'audiovisuals. 
Divendres 24 de maig, al mateix lloc i hora
Entre les diverses causes de fracàs escolar es troben la falta d'hàbit lector, així com una deficient comprensió lectora. En aquest aspecte és necessària la col∙laboració entre els centres i les famílies, ja que els programes de foment de la lectura que es donen, en moltes ocasions, en els centres educatius han de trobar un respatler en altres accions en l'àmbit familiar. El curs de Foment de la Lectura està coordinat per María Jesús Villar, professora d'Educació Secundària i Periodista.

Per aquest taller oferim ludoteca. Teniu que sol·licitar-ho per noteta a la bústia o per correu electrònic.

De primària a secundaria, caminant cap a l'adolescència: 
Divendres 17 de maig, a les 15h, a l'aula d'audiovisuals
L’alumnat de 1er d’ESO presenta unes característiques molt especials que s’han de tenir en compte per a una adequada adaptació al nou centre de referència. El despertar a la preadolescència, el canvi de centre, l’adaptació a noves normes, nous i nombrosos professors/es, una nova manera d’entendre el concepte “alumne”, són elements que els pares i mares han de tenir molt presents, i que poden ser factors determinants en el fracàs o l’èxit d’aquests alumnes en la nova etapa que inicies.

Nous professors/es i companys/es, un horari més ampli i majors exigències acadèmiques són alguns dels canvis als quals s’han d’enfrontar els xiquets i xiquetes que cada any comences l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) en el nostre país, uns canvis que a més es donen en un moment clau del desenvolupament psíquic i físic de l’estudiant, l’entrada en l’adolescència. Durant aquesta etapa, més que en cap altra, és fonamental el suport i col·laboració de les famílies per a contribuir a l’èxit escolar dels seus fills i filles.

El curs està coordinat per Mercedes Claros Vilar, llicenciada en Psicologia i especialitzada en Neurociència Cognitiva i en Necessitats Educatives Especials, amb una àmplia trajectòria com a formadora en Escoles de Mares i Pares.